Zasílání dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“

Informační povinnost ke zpracování osobních údajů

Zasílání dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“


(Přímý marketing prostřednictvím elektronické pošty)


Účel zpracování osobních údajů

V rámci našeho závazku zlepšovat služby a porozumět Vašim potřebám zasíláme Vám, našim zákazníkům, dotazníky spokojenosti prostřednictvím e-mailové komunikace po každém nákupu v našem e-shopu. Tyto dotazníky jsou součástí programu „Ověřeno zákazníky“, do kterého je náš e-shop zapojen, a který nám umožňuje získávat a zpracovávat reakce od zákazníků prostřednictvím automatizované elektronické komunikace ve formě dotazníků, které jsou zasílány a následně zákazníky vyplňovány za účelem vyhodnocování zpětné vazby zákazníků. Informace, které získáváme, nám slouží ke zlepšování našich služeb a posouzení našeho tržního postavení.

Pro zasílání dotazníků, sběr, vyhodnocování zpětné vazby zákazníků a analýzu tržního postavení využíváme služeb Zpracovatele, kterým je Heureka Group a.s. Tato společnost odpovídá za generování dotazníků a zpracování získaných odpovědí. Využití Zpracovatele nám umožňuje efektivně zpracovávat získané údaje a poskytovat relevantní informace ke zlepšení našich služeb a marketingových strategií.


Subjekty údajů nebo kategorie subjektů údajů

Zákazníci, kteří nakoupili zboží nebo službu v našem e-shopu.


Kategorie osobních údajů

Běžné osobní údaje.

Rozsah osobních údajů:
E-mailová adresa, informace o zakoupeném zboží.


Právní základ zpracování osobních údajů

Oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR): Zpracování osobních údajů je nezbytné na základě oprávněného zájmu Správce, kterým je zjišťování spokojenosti zákazníků Správce s nákupem v e-shopu.

Zpracování je prováděno v souladu s platnými právními předpisy:

  • Zákon o elektronických komunikacích, který upravuje podmínky pro provádění přímého marketingu (§ 116 zákona č. 452/2021 Sb. o elektronických komunikacích),

  • Zákon č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů,

  • Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).


Příjemci nebo kategorie příjemců osobních údajů

Společnost Heureka Group a.s., Karolinská 706/3, 186 00 Praha 8, Česká republika, IČO: 07822777
působí jako Zpracovatel osobních údajů v rámci programu „Ověřeno zákazníky“. Společnost zpracovává osobní údaje na základě Smlouvy o zpracování osobních údajů Zpracovatelem, jejímž předmětem je plnění úkolů Zpracovatele. Poskytujeme jí e-mailovou adresu zákazníka a informace o zakoupeném zboží, které jsou používány výlučně pro účely zasílání a vyhodnocování dotazníků. Všechny aktivity jsou prováděny v souladu s článkem 28 GDPR.

Osobní údaje subjektů údajů nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předávány žádné třetí straně pro její vlastní účely.


Jiný oprávněný subjekt

Oprávněný subjekt podle § 13 odst. 1 písm. c) zákona č. 110/2019 Sb. a GDPR zahrnuje:

  • Kontrolní a dozorové orgány (včetně Úřadu pro ochranu osobních údajů),

  • Soudy a orgány činné v trestním řízení,

  • Českou obchodní inspekci,

  • Jiné zákonem oprávněné subjekty (např. finanční úřady a orgány sociálního zabezpečení).

Do třetích zemí: Osobní údaje nejsou poskytovány.
Do mezinárodních organizací: Osobní údaje nejsou poskytovány.


Zveřejňování osobních údajů

Správce osobní údaje nezveřejňuje.


Doba uchovávání / kritéria pro její určení

Zpracování osobních údajů pro výše uvedené účely trvá:

  1. Do podání námitky proti zasílání elektronické pošty pro účely přímého marketingu dle § 116 odst. 3 zákona č. 452/2021 Sb. o elektronických komunikacích. Zákazníkům je poskytnuta možnost kdykoliv jednoduše a bezplatně odmítnout zasílání e-mailů pro tyto účely.

    • Správce aktivně a zřetelně nabízí tuto možnost zákazníkům alespoň na jedné ze stránek, které jsou součástí objednávkového procesu e-shopu.

    • Zákazníci mají možnost odmítnout zasílání dotazníků během každého zaslání e-mailu s dotazníkem prostřednictvím odkazu k odhlášení. V případě odmítnutí dotazníků přes tento odkaz je jejich e-mailová adresa okamžitě zařazena do seznamu „opt-out“ a žádné další dotazníky jim nebudou zasílány.

  2. Do podání námitky proti zpracování osobních údajů dle GDPR. Tato námitka může být vyjádřena kdykoliv a zahrnuje právo vznést námitku proti zpracování, které se týká subjektu údajů na základě článku 6 odst. 1 písm. e) nebo f). Pokud subjekt údajů uplatní u Správce námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu, včetně profilování, osobní údaje se již pro tyto účely nesmí zpracovávat.

  3. Nejvýše po dobu 5 let od zahájení zpracování osobních údajů pro uvedené účely.


Doba a podmínky zpracování osobních údajů společností Heureka

Heureka Group a.s. zpracovává osobní údaje po dobu trvání smlouvy o spolupráci v programu „Ověřeno zákazníky“. Pokud zákazník odmítne zasílání dotazníků přes odkaz v dotazníku, jeho e-mailová adresa je okamžitě zařazena do seznamu „opt-out“. Po ukončení smlouvy je Heureka povinna do 30 dnů vymazat nebo anonymizovat všechny osobní údaje, pokud zákazník nepožádá o jejich kopii nebo pokud právní předpisy nevyžadují jejich další uchovávání.


Zásady zpracování osobních údajů

Správce se zavazuje dodržovat zásady zpracování osobních údajů, které zahrnují:

  • Osobní údaje budou zpracovávány pouze v rozsahu nezbytném pro dosažení stanovených účelů. Pokud účel zpracování odpadne, budou údaje bezodkladně vymazány.

  • Správce pravidelně reviduje uchovávané osobní údaje a vymazává nebo anonymizuje ty, které již nejsou potřebné.

  • Subjekt údajů bude informován o novém účelu a právním základu zpracování, pokud dojde ke změně původně stanoveného účelu.

  • Osobní údaje nebudou dále zpracovávány způsobem neslučitelným s původním účelem.

  • Údaje musí být správné a aktualizované. Správce zajistí opravu nesprávných údajů bezodkladně.

  • Údaje budou chráněny proti neoprávněnému přístupu, zpracování, zničení nebo ztrátě. Správce je povinen hlásit závažné incidenty příslušnému úřadu.

  • Správce je odpovědný za dodržování zásad zpracování osobních údajů a musí být schopen prokázat soulad s těmito zásadami na požádání úřadu.


Technická a organizační bezpečnostní opatření

Správce implementoval rozsáhlá organizační a technická opatření na ochranu osobních údajů, která jsou podrobně zdokumentována ve vnitřních předpisech. Tato opatření pokrývají fyzickou bezpečnost, informační bezpečnost, šifrování dat, personální a administrativní opatření i ochranu citlivých informací. Jsou navržena tak, aby efektivně předcházela neoprávněnému přístupu a zajišťovala komplexní ochranu osobních údajů v rámci organizace.


Důkaz oprávněného zájmu Správce (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR)

Správce má oprávněný zájem na zasílání dotazníků spokojenosti zákazníků prostřednictvím e-mailové komunikace po každém nákupu v rámci programu „Ověřeno zákazníky“. Cílem je sběr a analýza zpětné vazby umožňující zlepšování služeb a produktové nabídky. Zákazníci mají možnost jasně a výslovně vyjádřit námitku proti přijímání dotazníků a proti zpracování svých osobních údajů pro tento účel. Tento proces je transparentní a poskytuje zákazníkům možnost aktivního rozhodnutí, čímž se minimalizuje dopad na jejich soukromí a zároveň je dodržena ochrana osobních údajů dle GDPR.


Automatizované rozhodování a profilování

Správce prohlašuje, že na základě poskytnutých osobních údajů nedochází k automatizovanému individuálnímu rozhodování ani k profilování.


Práva subjektu údajů

  • Právo na přístup – získat potvrzení o zpracování údajů a přístup k nim.

  • Právo na opravu – opravit nepřesné nebo doplnit neúplné údaje.

  • Právo na výmaz (právo být zapomenut) – požádat o výmaz údajů, pokud nejsou povinně archivovány.

  • Právo na omezení zpracování – požádat o omezení v určitých případech.

  • Právo na přenositelnost údajů – toto právo se neuplatní při právním základu dle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR ani dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.

  • Právo podat stížnost – k dozorovému orgánu, pokud má subjekt za to, že zpracování je v rozporu s GDPR.

  • Právo vznést námitku – kdykoliv proti zpracování osobních údajů na základě čl. 6 odst. 1 písm. e) nebo f), včetně profilování. Pokud jsou údaje zpracovávány pro účely přímého marketingu, subjekt má právo kdykoliv vznést námitku proti tomuto zpracování, a v takovém případě se údaje nesmí pro tento účel dále zpracovávat.


Možnost námitky proti zasílání dotazníků

Zákazníci mají možnost kdykoliv jednoduše a bezplatně vyjádřit námitku proti zasílání dotazníků spokojenosti. Tato možnost je jim nabízena při každé objednávce v našem e-shopu a v každém e-mailu obsahujícím dotazník.

Své právo na námitku proti zpracování osobních údajů můžete uplatnit kdykoliv písemně nebo elektronicky doručením žádosti na kontaktní údaje Správce, nebo kliknutím na odkaz k odhlášení, který je umístěn v každém marketingovém e-mailu nebo přímo v dotazníku.